שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים: איך להשתמש בפייסבוק לשיווק עסקי ב-2022?
הרבה שואלים אותנו איך מבצעים שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים בשנת 2022?
אז כמה דברים שחשוב לציין קודם – למותגים שהציבו לעצמם מטרה להצליח ברשתות החברתיות, שליטה בשיווק בפייסבוק היא המפתח, פשוט מפני שזו הפלטפורמה שמאפשרת לקהל להתחבר בקלות עם עסקים קטנים וגדולים.
אז כן. אנשים מחפשים עסקים בפייסבוק, ובעלי עסקים שמעוניינים להתחבר לקהל הזה, אינם יכולים להסתמך על המזל בלבד. אסטרטגיה ממוקדת של שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים היא חיונית. מוכנים לשלוט באומנות זו? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על שיטות שיווק עדכניות לשנת 2022.
מתחילים עם יצירת דף פייסבוק עסקי
לבעלי עסקים שמתנהלים עם תקציבים מוגבלים, הינה כמה חדשות טובות: בניית דף פייסבוק לעסק זמינה לגמרי בחינם. השלב הבא לאחר יצירת הדף העסקי, שגם אותו אפשר לבצע בחינם, הוא שימוש בדף ליצירת תוכנית יעילה של שיווק עסק בפייסבוק, באמצעות הכללת הפרטים הבאים:
- פרסום פרטי הקשר של בית העסק.
- הצבת קישור לאתר האינטרנט.
- בניית קטלוג מוצרים.
- ותקשורת ישירה עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים.
כמובן שקיימת אפשרות להשתמש באסטרטגיות שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים בתשלום, כמו לפרסם מודעת פייסבוק ופוסטים ממומנים. אבל השלב הראשון הוא הגדרת העמוד.
סוגי פוסטים בפייסבוק
ניתן ליצור סוגי פוסטים שונים, ולכל אחד יש את היתרונות להניע מעורבות באופנים שונים. אסטרטגיית המדיה החברתית והיעדים של המותג שלכם ישפיעו על סגנון הפוסטים שתפרסמו. לפניכם כמה אפשרויות שונות של שיווק דף עסקי בפייסבוק, עם סוגי פוסטים שונים:
פוסט טקסט: למטרות תקשורת ישירה עם הקהל, ופחות למטרות מכירה
זהו פוסט שנקרא סטטוס, ומכיל טקסט ישיר, ללא תמונות, סרטונים או קישורים. אם המטרה שלכם היא הובלת תנועה לאתר באמצעות שיווק עסק בפייסבוק, או המרה ישירה של מתעניינים ללידים שאפשר למכור להם, פוסטים טקסטואליים אינם אפשרות מצוינת.
ברוב המקרים, פוסטים אלו אינם זוכים לנראות נרחבת בפיד החדשות, אבל הם כן מעוררים שיחה, וניתן להשתמש בהם כדי לפרסם סקרים, ליצור קשרים עם הקהל, ולקבל משובים. פוסטים אלו שימושיים גם כשיטת שיווק בפייסבוק לעסקים, לשיתוף מידע חשוב שהקהל עשוי לחפש בדפים עסקיים, כמו זמינות כרטיסים או שעות פתיחה.
פוסט עם תמונה: גם אם אינכם צלמים מקצועיים
פוסטים עם תמונות זוכים למעורבות גבוהה בהרבה מפוסטים עם טקסטים בלבד. תמונה מושכת, איור, או אינפוגרפיקה, היא שיטה מצוינת למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים שמגוללים בפיד החדשות שלהם.
לעסקים ממוקדי מוצר, תמונות שמציגות את הסחורה בפועלה, יעילות במיוחד. אין צורך להיות צלמים מקצועיים. רק לצלם את התמונות הטובות ביותר של המוצרים שאתם מוכרים, או את החלל המשרדי הנעים לעין שלכם, כדי למשוך את תשומת לב הגולשים.
פוסט וידאו: סגנון השיווק שהכי מועדף על גולשים
שיווק בפייסבוק לעסקים באמצעות יצירת פוסטים עם סרטונים זוכים לשיעורי מעורבות גבוהים עוד יותר מאשר פוסטים עם תמונות. הם יכולים לכלול הכרזת וידאו קצרה או סרטון מעט ארוך יותר, שמצולם בגישה אומנותית עם נרטיב, ויכול להיות משכנע להפליא.
ניתן לפרסם סרטוני הסבר ישירות בפיד, כך שמשתמשים יכולים לספוג את כל המידע, להגיב בקלות או לשתף מחדש בדפים שלהם. סרטוני וידאו מופעלים אוטומטית בפיד החדשות, כך שהם מושכים את תשומת הלב של המשתמשים בקלות.
פוסט וידאו בשידור חי: תקשורת מיידית עם הקהל
לבעלי עסקים שאינם מתחברים לסרטונים מוקלטים מראש, מומלץ לצלם סרטונים בשידור חי, שמופיעים ישירות בדף הפייסבוק העסקי. המדיום הזה היה פופולרי מאוד בשנת 2021, עם מספר צפיות שגדל בחמישים אחוזים.
סרטוני LIVE הם שיטת שיווק דיגיטלי בפייסבוק בגישה אינטימית ואותנטית, שמאפשרת חיבור עם עוקבים. ניתן להשתמש בשידורים אלה לשאלות ותשובות, סיורים מאחורי הקלעים, הדגמות מוצרים, או הצגת כל היבט חשוב של בית העסק.
פוסט של תוכן מקושר: כמו בקסם מדליק
פוסט קישור הוא פוסט שמשתף כתובת URL עם העוקבים. פשוט מדביקים קישור לתיבת השיח, ותצוגה מקדימה של האתר שאליו מתבצע הקישור תוצג באופן אוטומטי. קסם מדליק או טכנולוגיה מתקדמת? העיקר שהגולשים יוכלו לראות באופן ברור את כותרת האתר שאתם מקשרים אליו, ולבחור אם ללחוץ על הקישור.
ניתן לשתף קישור לאתר בית העסק, או לשתף תכנים ממקורות אחרים, כמו מאמר חשיבה מעניין שנוגע לתעשייה שלכם. אין זה משנה איזה תוכן תפרסמו, הקפידו להוסיף כמה מילים משלכם לפוסט לפני שאתם לוחצים על 'פרסם', כדי לספק לקוראים שלכם את ההקשר.
ועוד נקודה שכדאי לזכור: שיווק דיגיטלי בפייסבוק עם פוסטים של קישורים מקבלים יותר מעורבות מפוסטים בטקסט רגיל, אבל הרבה פחות מפוסטים עם תמונות או סרטונים.
סיפורי פייסבוק או כמו שכולנו אוהבים לקרוא להם: סטוריז
בדיוק כמו סיפורי אינסטגרם, סיפורי פייסבוק הם פוסטים של תמונות או סרטונים קצרים בפורמט אנכי, שנעלמים לאחר 24 שעות. התמונות מופיעות למשך חמש שניות, ואורך הסרטונים יכול להיות עד עשרים שניות.
סטוריז בפייסבוק ממוקמים בראש הפיד, מה שאומר שהם חסינים בפני האלגוריתם של פייסבוק, ומסיבה לזו הם כל כך אהובים על אנשים שצופים בהם מדי יום.
פוסטים מוצמדים: נשארים תמיד בראש הדף
פוסט מוצמד הוא כל פוסט רגיל בפייסבוק שנשאר בראש הדף, כך שזהו הפוסט הראשון שאנשים רואים כשהם מבקרים בדף שלכם. לאחר יצירת הפוסט, מכל סוג נבחר של שיווק דיגיטלי פייסבוק, פשוט לוחצים על שלושת הנקודות בפינה הימנית, ובוחרים באפשרות "להצמיד פוסט".
מומלץ להשתמש בתכונה זו כדי לוודא שחדשות חשובות או תוכן נהדר לא ילכו לאיבוד בין שאר הפוסטים. זו ההזדמנות שלכם לספק לעוקבים פוטנציאליים את הסיבה לאהוב את הדף שלכם. אתם יכולים לשנות את הפוסט המוצמד שלכם מתי שתרצו.
מסיבות צפייה: יוצרים חוויות משותפות
מסיבות צפייה הן שיטות להקרנת סרטונים בפייסבוק בזמן אמת, כך שבעלי עסקים והעוקבים שלהם יכולים ליהנות מחוויית הצפייה ביחד.
זוהי שיטה מצוינת של שיווק דיגיטלי פייסבוק, שמתאימה לפרסום החדשות על השקת מוצר חדש, הצגת קליפ מוסיקלי, או הזמנת הקהל לצפייה בכל סרטון חשוב שמבשר על אירועים מיוחדים. ניתן אפילו לקדם מסיבות צפייה או אירועי פייסבוק בשידור חי, על ידי יצירת אירוע.
איך לבחור את סוג הפוסט המושלם?
בחירה בסוג הפוסט המושלם למותג דורשת מעט ניסויים. מומלץ לנסות שילובים שונים, ולעקוב אחר הניתוחים כדי להבין מה עובד הכי טוב. הפוסטים משמשים גם להקשבה חברתית שמלמדת בעלי עסקים מה אנשים אוהבים בחברה שלהם, או להכיר את האתגרים שהם מתמודדים איתם והפתרונות שהם מבקשים.
שימו לב למה שאנשים אומרים על המתחרים שלכם. כן. זה אולי נשמע כמו האזנת סתר, אבל המטרה היא תהליך מוצלח של שיווק דף עסקי בפייסבוק, אז זה בסדר גמור. פשוט תקשיבו ותלמדו.
מקום טוב להתחיל בו הוא פשוט באמצעות פרסום תוכן שכבר הניב ביצועים טובים בערוצים אחרים, עם שינויים קלים כדי לשמור על המקוריות. אם תוכן שכבר השתמשתם בו הניב תגובות נהדרות, שתפו אותו גם בפייסבוק!
כך גם לגבי תכנים נהדרים באתר שלכם שאתם יודעים שהקהל שלכם אוהב. הנקודה היא שכל סוג של שיווק דף עסקי בפייסבוק עם תוכן קצר ומעולה, יכול לקבל במה בפייסבוק לתקשורת מיידית וישירה עם הקהל שלכם.