כתיבה שיווקית
ראשי » כתיבה שיווקית

אז למה אנחנו מתכוונים שאנחנו אומרים כתיבה שיווקית?
תוכן הוא אחד הדברים הכי בולטים כשחושבים על שיווק. בלי תוכן, מה יש לנו בעצם? תוכן יכול להגיע במגוון דרכים: ויזואלית, טקסטואלית, ואפילו דרך סרטונים ברשתות החברתיות. כל דבר שמייצר עניין אצל אנשים, חשיפה, והנעה לפעולה. כתיבה שיווקית היא חלק מאוד אינטגרלי בעולם התוכן – היא באה לשווק מוצר או שירות מסוים, ותוך כדי לתת הרגשה ללקוח שמישהו באמת כאן כדי לתת לו שירות. הכתיבה צריכה להיות מדויקת, ישירה, ומניעה לפעולה. בכתיבה שיווקית חשוב להתמקד גם במילות מפתח אותם נהיה מעוניינים לקדם, היות וגוגל היא זו שבוחנת אותנו גם מבחינת התוכן.
כתיבה, כמו כל תחום, דורשת מחקר ובריף קצר על העסק. כל קופירייטר חייב לשאול את עצמו: מהן מטרות העסק? מה אני מעוניין לקדם? לאן אני שואף להגיע? מה העסק מציע? איך אפשר להיות בולט לעומת השאר? כל אלו הם פרמטרים הכרחיים בכל כתיבה מקצועית. חשוב להיות רגיש אך קליל; לא לכתוב בצורה כבדה אבל גם לא בצורה שכונתית מדי; והכי חשוב, כל הזמן לשאול: מה אני מציע ואיך אני יכול לעזור ללקוח דרך התוכן הזה? זכרו שגם הכותרת חשובה והיא זו שגורמת לקורא להיכנס לקרוא מלכתחילה, לכן חשוב להתמקד גם בה וגם בתוכן עצמו, שאמור להיות מסופר כמו סיפור איכותי ולהניע רגש מסוים אצל הלקוח.
בנוסף, חשוב לציין שכתיבה שיווקית היא לא סיכום בספרות, יש מודלים פסיכולוגיים שעליהם מושתת התחום, מודלים שאמורים להניע לפעולה ולהפעיל את הלקוחות שלנו בצורה שאנחנו רוצים.
הכתיבה עצמה אמורה להיות ממש כמו יצירת אומנות ולשלב בתוכה גם תוכן אשר יסקרן את הקורא, גם מודל פסיכולוגי אשר ישפיע על רגשות הקורא כדי לפעול, וכל זה תוך כדי שמירה על משלב שפה נכון ביחס לתדמית העסק.