ניהול קמפיינים דיגיטליים:
הסודות לניהול קמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח
אז מה הוא הסוד לניהול קמפיינים דיגיטליים?
המפתח לקמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח ומשפיע כרוך בעבודת צוות שלם, שכוללת קווי תקשורת פתוחים והקפדה שכל המעורבים יישאו באחריותם. כנדבך חשוב לא פחות, גם הטכנולוגיה מסייעת להשגת תוצאות מוצלחות.
התהליך מורכב, אבל כשהקמפיין מסתיים ועם תוצאות מדהימות, כולם משתתפים בהצלחה. בואו נבחן כמה סודות לניהול קמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח.
מה זה ניהול קמפיינים דיגיטליים?
ראשית חשוב להגדיר את המונח ניהול קמפיינים דיגיטליים. זהו תכנון של מסע פרסום, שכולל ביצוע, מעקב וניתוח של יוזמה שיווקית; לפעמים התהליך מרוכז סביב השקת אירוע או מוצר חדש. ללא קשר לגודל הקמפיין, הוא בדרך כלל כרוך בעבודה של צוותים ממחלקות שונות, שעובדים יחד כדי להשיג מטרה משותפת.
ניהול ביצוע כל התוצרים במסגרת קמפיין השיווק הדיגיטלי, מבניית האסטרטגיה ועד ליישום, חיוני להצלחת היוזמה הכוללת. איש הצוות שבדרך כלל נושא באחריות הגדולה ביותר הוא מנהל הקמפיין, כי עם כל כך הרבה שלבים שיש להקפיד עליהם בתהליך, יש להקצות לתהליך איש צוות אחד שמוודא שכל שלב מבוצע כהלכה.
גם קמפיינים דיגיטליים יצירתיים ומחושבים ביותר עלולים להיכשל אם הם אינם מיושמים ומוערכים באופן יסודי ואפקטיבי.
תקשורת עם הצוות הפנימי
אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחה בכל תהליך ניהול קמפיינים דיגיטליים הוא תקשורת יעילה. יש לוודא שכל איש צוות מודע למטרות הממוקדות בקמפיין, ושכל אחד מבין את מטרת המפתח.
אם אתם אחראים להצלחת השיווק שלכם, אתם נדרשים להקדיש זמן ליצירת יעדים ברורים היטב, כך שכל מי שמעורב בקמפיין שלכם מכיר, מבין ומקבל אותם לפני שאתם מתקדמים בפעולות שיווקיות כלשהן.
כל אחד בצוות יודע בדיוק מה הוא עושה ואיך הוא מתקדם לקראת השגת היעדים
במהלך ניהול קמפיינים דיגיטליים יש לוודא שכל חברי הצוות מודעים לתוצרים הנוכחיים והצפויים, ושהם מבצעים את הפעולות הנכונות שיובילו אותם להגעה לתאריכי היעד. יש לקיים פגישות שבועיות עם הצוות הפנימי כדי לוודא שניתן לטפל בבעיות במהירות.
לעתים קרובות יש מספר אנשים שיכולים לבצע פריט פעולה אחד בתוך מסע פרסום שיווקי דיגיטלי, ואנשי צוות אחרים שיש להם תחומי אחריות בכל הרמות כדי לסייע בשמירה על התנהלות תקינה של מסע הפרסום.
תקשורת עם הלקוח
תקשורת עם הלקוח חשובה לא פחות מהקפדה על קווי תקשורת פתוחים עם הצוות הפנימי. אחרי הכול, הלקוח מושפע ישירות מההצלחה או הכישלון של מאמצי השיווק שננקטים לביצוע יעיל של קמפיינים דיגיטליים.
יש לקבוע שיחות שבועיות או דו־שבועיות כדי להציג עדכונים על השלבים הנוכחיים בתוכנית השיווק, ולבחון את ההיבטים שדורשים דיון כדי להקפיד על התנהלות לפי ציר הזמן, הפעולות שעדיין צריכות להתבצע והאופן שבו הצוות מתקדם לקראת השגת היעדים.
ניהול קמפיינים דיגיטליים הוא תהליך שבו תחום האחריות משותף לשני הצדדים, וכשהתוכנית מתנהלת בשקיפות מול הלקוח, לגבי כל שלב, אין בלבול, כי הלקוח מעורב ומעודכן מההתחלה.
הגדרת תפקידים ברורה
לפני תחילת ניהול קמפיינים דיגיטליים, יש להקדיש זמן להגדרת התפקידים של כל אחד מחברי הצוות, כולל תפקיד הלקוח והצוות שלו. התהליך כולל את ההיבטים הבאים:
- נקודת הקשר העיקרית בצוות.
- תחום האחריות של כל אחד מחברי הצוות.
- תחום האחריות של הלקוח במסגרת הקמפיין.
פריסת כל התפקידים האלו בתחילת מסעות קמפיינים דיגיטליים היא צעד עצום לקראת הימנעות מבלבול והשהיות שעלולות למנוע את ביצוע הקמפיין בזמן.
מאפייני ניהול קמפיינים דיגיטליים
חברה שמתמחה בתהליכי ניהול קמפיינים דיגיטליים מקצה מנהל קמפיין שתפקידו לנהל את התקשורת העיקרית הפנימית עם הצוות ומול הלקוח. מנהל הקמפיין מבצע שיחות, מוודא שכל הצוות מבצע את תפקידיו בהתאם לתוכנית, ומזכיר ללקוח את תחומי אחריותו.
בצד הלקוח, הציפייה היא לקבל איש קשר שיווקי מטעמו, שיבחן את התוכן והאסטרטגיה, בנוסף לאיש קשר ממחלקת המכירות של הלקוח, שיסייע בבניית מערכת המכירות, ויהיה שותף לקבלת החלטות חשובות שמבוססות על תקציב, או קבלת החלטות ברמה גבוהה יותר. קמפיינים דיגיטליים מוצלחים מבוססים על ארבעה היבטים מאפיינים עיקריים:
1. קמפיינים דיגיטליים לתוכן שיווקי
קמפיינים אלה מתוכננים למשיכת לקוחות פוטנציאליים שמחפשים מידע על נושא מסוים או זקוקים לפתרונות לנקודות הכאב שלהם, ולאנשים בשלב ההחלטה של מחזור המכירות.
קמפיינים דיגיטליים לתוכן שיווקי מיועדים ברוב המקרים ליצירת וקידום תוכן שמוביל לקוחות פוטנציאליים לאורך כל הדרך במשפך השיווקי.
2. קמפיינים שיווקיים לחיפושים
קמפיינים שיווקיים לחיפושים מתמקדים ביצירת תוכן וקידומו לדירוג בגוגל. התהליך מבוסס על שיטה למינוף תשומת הלב של הגולשים שמחפשים מידע שקשור למוצרים או לשירותים שהעסק שלכם מציע.
קמפיינים דיגיטליים שמבוססים על חיפושים מיועדים לשימוש במילות מפתח נפוצות בקרב המחפשים, ובהמשך ליצירת תוכן שמתייחס לכוונת הגולשים כדי שיוכלו ללחוץ על הקישור, לקרוא את אתר החברה ולהפוך ללקוחות משלמים.
3. מאפייני הביצוע והניהול
שלב זה הוא המקום שבו הצוות מתחיל לכתוב או להזמין תכנים מותאמים לחיפוש, במקביל ליישום שיטות עבודה מומלצות, עם הקפדה על חידוש התכנים כדי לעמוד בקריטריונים של גוגל.
4. מדידת ההצלחה והיערכות בהתאם
שלב זה מתרחש כשהצוות חוזר לאחור על שלבי ביצוע קמפיינים דיגיטליים כדי למדוד את כל הנתונים שנוצרו, ולהבין את מידת ההצלחה, והנקודות שיש לשנות כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין עם תוכנת מעקב יעילה שמודדת ביצועים ועוקבת ביעילות אחר ביצוע משימות.
הסכם שירות עם הלקוח
עם הגדרת התפקידים, יש לבדוק או ליצור הסכמת רמת שירות עם הלקוח, כדי שלא יהיה בלבול לגבי הציפיות. ההסכם מהווה התחייבות בין ספק שירות לבין לקוח. היבטים מיוחדים של השירות, כמו איכות, זמינות ואחריות, מוסכמים בין נותן השירות למקבל השירות. הסכם בסגנון זה צריך לכלול פריטים כגון:
- מטרות הקמפיין לשיווק ולמכירות.
- תהליך העבודה בין מחלקת השיווק לבין מחלקת המכירות.
- אופן הטיפול במשימות שסובבות את הקמפיין.
- ציר זמן שבו כל התוכן יתפרסם לאחר שליחת הטיוטה לבדיקה.
- קביעת זמן אספקה בכל תקשורת.
- זמינות לקיום כל הפגישות.
אין לדלג על שלב זה בהגדרת תפקידים וציפיות. הסכם שירות מנוסח היטב מסייע לקבוע את מאפייני הקשר העסקי ומשמש כמסמך תיעוד במקרה של בעיות בניהול קמפיינים דיגיטליים.
מעקב אחר ההצלחה ודיווח על התוצאות
ניהול קמפיינים דיגיטליים מוצלחים, כרוך באיסוף נתונים וניתוח התוצאות. אם הארגון משתמש בתוכנות מתקדמות, ניתן בקלות לעקוב אחר כל מסעות הפרסום השיווקיים במקום אחד. כלי הניתוח היעיל, המתקדם והפשוט ביותר לשימוש הוא Google Analytics.
המשווקים היעילים ביותר משתמשים בכל הנתונים ללמידה מקיפה על התנהלות הקמפיין. חשוב לעקוב אחר ההצלחה גם במהלך הקמפיין וגם בסופו, ואם מתגלות בעיות, מנהל הקמפיין והצוות יכולים לבצע שינויים במהירות כדי להגיע לפתרונות.
יש לאסוף את הנתונים שנותחו לדוח שיווקי להצגה בפני הלקוח בעיתוי חודשי או רבעוני, כך שהלקוח יקבל תובנה לגבי מה שהושלם ועל מה עדיין יש לעבוד במסגרת הקמפיין, לצד ההצלחות או הכישלונות של יוזמות אלו. יש לכלול את היעדים של קמפיינים דיגיטליים ולפרט את המיקום הנוכחי בדרך להשגת היעדים. דוחות שיווקיים הם כלים חשובים בכל הנוגע לתקשורת ולאימות העבודה שבוצעה.