שיווק לעסקים: 9 שיטות שיווק מקוון להשגת צמיחה עסקית

אז מה הם השיטות לשיווק הכי חמות כיום בשוק בשנת 2022?

שיווק מקוון הוא המפתח להשגת מטרת צמיחה והתרחבות עסקית, אבל מנהלים ובעלי עסקים רבים פשוט אינם יודעים לאן לפנות ברגע שהם מגיעים לרמה עסקית מסוימת או שאין להם מספיק זמן או כוח אדם להשתמש באינטרנט לטובתם.

קיימות שיטות רבות עוצמה שבהן אסטרטגיות שיווק לעסקים מסייעות לבעלי עסקים ליצור קשרים עסקיים עם לקוחות חדשים וקיימים, לייצר יותר לידים, ולמכור את המוצרים או השירותים שלהם באופן יעיל יותר.

איך שיווק עסקים באינטרנט מסייע לצמיחה עסקית?

לפניכם מספר סיבות שמסבירות למה שיווק עסקים באינטרנט מגביר את נראות המותג, מוביל להשגת לקוחות חדשים באופן קבוע ובסופו של דבר מניב תוצאות במונחים של התרחבות עסקית:

מטרת מאמר זה היא להציג ארבע סיבות שמסבירות למה בעלי עסקים זקוקים לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי. צוות של חברת שיווק דיגיטלי משלב שיטות אלו להשפעה על מסע מלא של הלקוח, ומלווה אתכם עד להשגת מטרות השיווק הדיגיטלי שלכם, עם תחזוקת התוצאות ושינוי הקמפיינים בהתאם לצורך, בכפוף להנחיות גוגל, ותגובות קהל היעד.

התוצאה היא תמיד אחת: הגברת הנוכחות הדיגיטלית שלכם, שמובילה לשימור לקוחות קיימים והשגת לקוחות חדשים.

הזדמנות ליצירת מיתוג עקבי

שיווק מקוון מציג את ההזדמנות הייחודית שמאפשרת לבעלי עסקים ליצור מותג עקבי. מהצגת הלוגו בפלטפורמות הרשתות החברתיות ועד ליצירת אתר עם גרפיקה מקצועית, האינטרנט מגשר על הפערים בין שיווק לעסקים קטנים ולמותגים גדולים.

הרחבת טווח ההגעה ללקוחות

אחת השיטות החשובות ביותר שבהן שיווק מקוון מסייע לבעלי עסקים היא תקשורת יעילה עם לקוחות. בעידן הדיגיטלי, הלקוחות מצפים לתקשר עם האנשים מאחורי המותגים שהם אוהבים. מתשובות לתלונות ושאלות של לקוחות ברשתות החברתיות, ועד ביסוס תדמית של מומחיות עסקית, ניהול יעיל של מערכות יחסים הוא מרכיב מפתח להצלחה עם שיווק באינטרנט לעסקים.

שיווק באינטרנט כל כך חשוב, מפני שזה המקום בו הלקוחות נמצאים, וזו הזדמנות מצוינת להגעה ללידים שמחפשים את העסק שלכם. אנשים משתמשים באינטרנט כדי למצוא את כל סוגי המידע. הם מבצעים כל הזמן חיפושים כדי למצוא מידע רלוונטי על עסקים, מוצרים ושירותים. ליווי מקצועי של איש שיווק לעסק מאפשר לחברה שלכם להגיע לאותם לידים מעוניינים.

מטרת משווקים היא הגעה ללקוחות פוטנציאליים במקומות בהם הם גרים, עובדים, קונים, מקבלים מידע ומחפשים אפשרויות בידור. כל המידע הזה ארוז במקום אחד: באינטרנט.

גם אם בית העסק הוא מקומי, הקהל מקוון, ומסיבה זו ארגונים ובעלי עסקים במגזר הבריאות, למשל, כמו בתי חולים, אורטופדים, רופאי שיניים או כל בעלי העסקים האחרים בתחום זה משתמשים בשיווק באינטרנט כדי לקדם את השירותים שלהם ולהרחיב את מערך הטיפולים שהם מציעים.

שיווק דיגיטלי למתחילים

יצירת תוכניות דיגיטליות מתרחשות לרוב בשני שלבים:

  1. ראשית נוצרת תוכנית שיווק דיגיטלית נפרדת. גישה זו שימושית לקבלת הסכמה ורכישה באמצעות הצגת ההזדמנויות והאתגרים. בשלב זה ניתן למפות דרך על ידי הגדרת יעדים ואסטרטגיות ספציפיות לשיווק דיגיטלי.

  2. שנית, אמצעים דיגיטליים משתלבים באסטרטגיית השיווק, וזוהי פעילות ליבה, אבל אינה מצדיקה תכנון נפרד, למעט הטקטיקה. זה השלב שבו השיווק המשולב בכל הערוצים שלכם יהיה היעיל ביותר. זו המטרה, והמומחים בתחום מובילים אתכם להשגתה.

שיווק מקוון זמין בעלויות נמוכות משיווק קלסי, עם השגת תוצאות מעולות

כשבוחנים את האופן בו שיווק מקוון מסייע לבעלי עסקים להגיע ליעדם, חשוב לקחת בחשבון את התפקיד של פרסומות בתשלום. בעוד שאמצעי פרסום קלסיים, כמו פרסום בטלוויזיה ובדפוס, שלטו בעבר בעולם השיווק, מדיומים מקוונים העלו את הרף למה שעסקים מצפים לגבי ההחזר על ההשקעה שלהם.

שיווק באינטרנט לעסקים מציע מדדים פרטניים שניתן לנתח ולעקוב אחריכם כדי לוודא ביצועים אופטימליים, בעוד שהמספרים עבור פרסומות מודפסות מודעות טלוויזיה ורדיו לרוב פחות מדויקים. בשל התחרות הזו, שיווק דיגיטלי זמין בעלויות נמוכות יותר ממדיום קלסי וזמין אפילו לעסקים עם תקציבי שיווק קטנים עד לא קיימים.

כדי להבין את ערך מאמצי השיווק, קיימים כמה כלים יעילים כמו Google Analytics שמקלים על בעלי עסקים לקבל אומדן ליעילות מאמצי השיווק והפרסום הדיגיטליים שלהם.

הנה 4 הסיבות העיקריות שמסבירות למה יתכן שתזדקקו לאסטרטגיית שיווק דיגיטלי

לבעלי עסקים שעדיין אין להם אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית, או שהם מעוניינים להבין אילו נושאים עסקיים חשוב לכלול בתוכנית אסטרטגית, הנה ארבעת הבעיות הנפוצות ביותר, שלפי הניסיון של נציגי חברת שיווק דיגיטלי מתעוררות כשבעלי עסקים אינם מתנהלים לפי תוכנית שיווק מפורטת ומותאמת לצרכים שלהם.

כלומר, אין להם אסטרטגיה ברורה, אז הם "יורים" לכל הכיוונים, ולכן גם אינם משיגים מטרות ממוקדות.

העדר כיוון ברור

לחברות רבות שאין להם אסטרטגיה דיגיטלית, וגם לחברות רבות שיש להן, אין מטרה אסטרטגית ברורה למטרות שהן מעוניינות להשיג באינטרנט מבחינת השגת לקוחות חדשים או בניית קשרים עמוקים יותר עם הלקוחות הקיימים.

חוסר הכרות עם הקהל המקוון או נתח השוק

דרישת הלקוחות לשירותים מקוונים עשויה להיות לא ברורה אם אינה נחקרת. חשוב מכך, אין אפשרות להבין את השוק המקוון. הדינמיקה תהיה שונה מערוצים קלסיים עם סוגים שונים של פרופיל והתנהגות לקוחת, מתחרים, ואפשרויות לתקשורת שיווקית.

לצוות חברת שיווק דיגיטלי יש כלים שיווקיים שתומכים במחקר ובתכנון. מודול ניתוח המתחרים הפופולרי של נציגי החברה, במסלול הלמידה של אסטרטגיה דיגיטלית מעשית, עמוס בתבניות ומטריצות, על מנת לסקור את הביצועים היחסיים של המתחרים המרכזיים שלכם.

עם כישורי השיווק של המומחים, הם תומכים במשווקים, במנהלים ובצוותים כדי לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת שתוביל להשגת המטרות, המרות לידים ללקוחות משלמים, ושימור יותר לקוחות, עם האצת ההחזר על ההשקעה שלכם משיווק דיגיטלי.

העדר הצעת ערך מקוונת חזקה

כחלק מהגדרת היקף ההזדמנויות בשימוש בגישה אסטרטגית לשיווק דיגיטלי, כדאי לחשוב על האינטראקציות עם הקהל הדיגיטלי, להבין את התקשורת ולנהל בהתאם שיח שיווקי. הצעת ערך דיגיטלית מוגדרת בבירור שמותאמת לפרסונות לקוח היעד השונות, מסייעת לבידול השירות המקוון ועידוד לקוחות קיימים וחדשים להישאר נאמנים.

עם הכלים המתקדמים, צוות שיווק דיגיטלי סוקר את החוויות הדיגיטליות של הלקוחות, מנהל אינטראקציות שיווק דיגיטלי, ומוצא הזדמנויות חדשות, להוספת ערך לתדמית ולנוכחות הדיגיטלית שלכם.

אפשרות לנהל שיווק ממוקד

עם מערך רעיונות לשיווק עסק קטן בפלטפורמות מקוונות, בעלי עסקים מצליחים למקד את מאמצי השיווק לצרכנים שהסבירות שהם יקנו את המוצרים או השירותים גבוהה יותר. בעוד שמודעות טלוויזיה מפרסמות רשת רחבה יותר, קמפיינים שיווקיים מקוונים בתשלום מאפשרים לכם להפחית את המיקוד, ולהציג את הפרסומות רק לאותם משתמשים שהצטרפו לנישה שלכם באופן כלשהו.

כך, לדוגמה, פרסום בפייסבוק מאפשר למקד למשתמשים בטווח גילאים מסוים, או לגולשים שגילו עניין בנישה ספציפית, כמו חלקי רכב או בגדי נשים. המיקוד הצר הזה פירושו יצירת לידים יעילה יותר ופחות בזבוז כספים על פרסומות.

שימוש בדירוג חיפוש כדי להימצא על ידי לקוחות פוטנציאליים נוספים

בעידן הדיגיטלי, רוב האנשים מוצאים בגוגל את הסחורות והשירותים שהם מחפשים. ללא דירוג חיפוש בולט, תחמיצו לידים חדשים ולקוחות נאמנים.

שיווק מקוון מאפשר לכם להגביר את נראות האתר העסקי והמכירות המקוונות, באמצעות הפיכת בית העסק לגלוי ונגיש יותר למגוון רחב של צרכנים שכבר מחפשים מוצרים או שירותים בענף שלכם.

יצירת תקשורת דו כיוונית

בשיטות פרסום קלסיות, התקשורת היא חד כיוונית. בעלי עסקים יוצרים מודעת טלוויזיה או מודעה מודפסת בעיתון או במגזין, וזהו. הם מחכים ומקווים שהקהל שלהם יראה את המודעה ויגיע לבית העסק שלהם. החשיבות של שירותי איש שיווק לעסק היא יצירת תקשורת דו כיוונית.

איש מקצוע מיומן בתחום בקיא בשיטות שמאפשרות ללקוחות ליצור קשר עם עסקים. בכל פעם שהם יוצרים פוסט ברשת חברתית, מפעילים מודעת תשלום לפי קליק (PPC) או יוצרים כל צורה של חומר שיווקי, הם יוצרים את ההזדמנות לאנשים ליצור קשר עם עסקים.

נניח שאתם בתחום המזגנים. יש לכם מספיק רעיונות לשיווק עסק?

ניתן להגיע ללקוחות באמצעות נקיטה במספר רעיונות לשיווק עסק בגישה דיגיטלית. כשגולש רואה את מודעת ה-PPC שלכם ויש לו שאלות, הוא יכול למצוא את פרטי הקשר שלכם וליצור איתכם קשר. הוא יכול להתקשר, לשוחח בצ'אט או לשלוח דואר אלקטרוני לבית העסק שלכם עם שאלות.

תקשורת פתוחה זו מסייעת לבניית מערכת יחסים יעילה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, מה שגורם להם להרגיש יותר רצויים על ידי צוות שירות הלקוחות וההנהלה. כך, לדוגמה, אם לקוח רוכש מערכת מיזוג אוויר חדשה לחלוטין, שהיא השקעה משמעותית, חשוב שהוא ירגיש בנוח לשאול שאלות, כי התקשורת הזמינה יכולה לסייע לו לממש את העסקה או לנטוש אותה.

בעלי עסקים שעוסקים במכירת מערכות מיזוג אוויר, ומתמקדים בשיטות שיווק ברשתות החברתיות או בקידום נראות בית העסק בתוצאות החיפוש בגוגל, מאפשרים לרוכשים להשתמש בפלטפורמות נוחות לשאול שאלות, מה שעשוי להוביל לשלב הבא של בקשת הצעת מחיר או פגישת ייעוץ אישית עם נציג מכירות.

התאמה אישית לחוויית הגולשים במקום לתת להם את ההרגשה שהם סתם עוד נתון סטטיסטי

עם רעיונות לשיווק עסק קטן, שמוצעים לבעלי עסקים על ידי מומחה שיווק דיגיטלי, ניתן ליצור תוכנית אפקטיבית של שיווק באינטרנט, בהתאמה אישית לסוג העסק וגודלו, ליצירת חוויית שימוש באתר או במדיה החברתית של העסק, בגישה ידידותית וממוקדת לגולשים, עם התאמה לתחומי העניין שלהם. כשאנשים מוצאים את העסק שלכם, הם יגיעו אליו מסיבות שונות.

יש אנשים שמתעניינים בסוג מוצר אחד, בעוד שאחרים מתעניינים בסוג אחר. מיקוד לחוויית הלקוחות לתחומי העניין שלהם יוצרת עבורם חוויה טובה יותר, לכן עדיף ליצור מספר סוגים של מודעות ותכנים שיווקיים לכל תחום בעסק, במקום ליצור פריט שיווקי כללי אחד.

בשורה התחתונה, שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מניב תוצאות כל פעם מחדש

כשבוחנים את מערך היתרונות, קל להבין איך שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מסייע לבעלי עסקים להתחבר לבסיס הלקוחות שלהם הפוטנציאליים והקיימים שלהם, לתקשר איתם ביעילות, להגדיל את נראות בית העסק בתוצאות החיפוש בגוגל, ומכאן, כמובן, להגדיל את הרווחים.

השיטות מתאימות לעסקים קטנים שמציעים סחורות ושירותים מקומיים, או לבעלי עסקים שמחפשים שיטות להגיע לצרכנים בתקציב מוגבל. במילים אחרות, שיווק מקוון מסייע לכם לעמוד ביעדים העסקיים שלכם.

 

המשווק

השאירו פרטים

וביחד ניצור אסטרטגיה שיווקית מדויקת לעסק שלכם