בעולם דיגיטלי שלא מפסיק להתפתח ולהשתנות, חשוב להבין את יסודות האסטרטגיה הדיגיטלית ולהיות מעודכנים בכל הטרנדים החדשים שמגיעים אלינו. כך נדע כיצד להישאר מודרניים, חדשנים מבלי להישאר מאחור בתחרות הבלתי פוסקת. הצרכן של שנת 2020 יודע להשתמש באינטרנט, מבין בטכנולוגיה, בעל דרישות ויודע בדיוק מה הוא רוצה ובכמה הוא רוצה. רוב הצרכנים משתמשים בטלפון, ולכן יש להתאים את עצמנו גם לצרכים הללו, ולחשוף את מוצרינו בכל פלטפורמה אפשרית רלוונטית. יש לבנות תוכנית אסטרטגיה דיגיטלית אפקטיבית ומושכת שתעזור לנו להגיע לתוצאות ולהבין את צרכי הלקוחות שלנו.
מי אנחנו כעסק?
השאלה הראשונה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא “למה” יותר מאשר “מה” אנחנו מוכרים ללקוח. למה העסק קיים, מה ההיצע שלו ומה מבדיל אותו מהמתחרים באותו התחום? כשנדע לענות על שאלות אלו, נבין מהי הסיבה שהעסק קיים ואת הצרכים של קהל היעד אותו אנו מעוניינים להשיג באסטרטגיה הדיגיטלית. מהן בעצם המטרות שלנו?
יצירת פרופיל לקוח
אם אנחנו לא יודעים למי אנחנו משווקים את המוצר, יש פה בעיה. בראש ובראשונה, צריך להגדיר מיהו קהל היעד שלנו ולמי מתאים המוצר וכך נדע למי לשווק, מתי, ובאילו פלטפורמות. נשב וניצור לעצמנו פרופיל לקוח אידיאלי, הלקוחות אותם היינו רוצים להשיג ולהם היינו רוצים לשווק את המוצר. נתחיל בלתת שם ללקוח שלנו, מהי המטרה שלנו בחיפוש מוצר באינטרנט, מה הוא מחפש להשיג ובמה הוא מעוניין. לאחר מכן, נחשוב על האתגרים מולם הלקוח שלנו מתמודד בחיפוש אחר המוצר. האם הוא ישר מוצא את מה שהוא רוצה? האם חיפוש אחד מספיק, או שצריך עוד ביטויים כדי להגיע למקום הרצוי? מה טווח המחירים אותו הוא מחפש, ומה התקציב שלו? נבחן מהם התחביבים וההעדפות של כל לקוח בפרופיל כזה.
יצירת אסטרטגיית תוכן מושכת
לאחר שהבנו מי הם הלקוחות האידיאליים שלנו, וניתחנו את הצרכים שלהם, נחשוב על רעיונות יצירתיים לפוסטים מושכי עין בבלוג, קמפיינים ממומנים, פוסטים ברשתות החברתיות, ניוזלטרים, וכל דבר שיכול לעלות בתחום התוכן. נחשוב גם איפה היינו רוצים לפרסם את התוכן הזה, האם בכל הפלטפורמות או רק בפלטפורמות מאוד ספציפיות?
מהם המשאבים שלנו לאסטרטגייה הדיגיטלית?
שאלנו את עצמנו את כל השאלות שצריך לשאול, בנינו אסטרטגיית תוכן, ועכשיו אנחנו צריכים להבין מה התקציב והמשאבים שלנו לבניית תוכנית האסטרטגייה הדיגיטלית המלאה. נבחן את האנשים איתם אנו עובדים ונבין כיצד הם יכולים לעזור לנו בתוכנית, בנוסף לתקציב אותו נהיה מוכנים להשקיע וכמה נשקיע בכל חלק בתוכנית. נתבונן ונבין מהו תפקידו של כל בעל מקצוע וכיצד הוא יכול לעזור לנו בבניית התוכנית והגעה לתוצאות הרצויות.
מה התוצאות שלנו אומרות?
דבר מאוד חשוב בעולם הדיגיטל הוא בחינת תוצאות והסקת מסקנות. תמיד אפשר ללמוד ותמיד אפשר להשתפר, ולבחון את תוצאות האסטרטגייה שלנו יעזור לנו להבין יותר את הקהל שלנו ומה הם בדיוק צריכים מאיתנו. במה אנחנו יכולים להשתפר, במה אנחנו יכולים יותר לעזור, באילו פלטפורמות הולך יותר ובאילו פחות. נבחן את תנועת הצרכנים ונראה איפה הם מבלים יותר, ומה יותר משך אותם. בחינת תוצאות זה תהליך קריטי וחשוב מאוד בהבנת האסטרטגייה הדיגיטלית שלנו, בדרך להצלחה האולטימטיבית.