שיווק דיגיטלי: סוגי שיווק עם מגמות החובה שמעודכנות

אז איזה סוגי שיווק קיימים היום ואיך השוק באמת השתנה בשנים האחרונות?

המערכת האקולוגית הדיגיטלית משתנה ומתרחבת ללא הרף, במיוחד מאז פרוץ הקורונה בשנת 2019. אבל השיווק עובר מגישות מכירה סטטיות לעבר חוויות מרתקות שמספקות ערכים מועילים ללקוחות.

כתוצאה מכך, בעלי עסקים ואנשי שיווק חייבים להיות מודעים למגמות החדשות של שיווק דיגיטלי, וחייבת להיות להם היכולת להסתגל להן, כלומר, אם הם מעוניינים להצליח. למרות שלא ניתן לחזות את העתיד, חשוב להבין את הטרנדים המובילים בתחום, נכון לשנת 2022. הפרדת גישות אמיתיות של שיווק מקוון מהמגמות המיושנות, היא שתבדיל אתכם מהמתחרים.

אבל קודם בואו נבין רגע מהו שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי כולל מגוון רחב של סוגי שיווק וטכנולוגיות שמשמשות כדי להגיע לצרכנים באינטרנט. כצורה של שיווק מקוון, גישה זו מאפשרת לארגונים לבסס זהות של מותג והיא חוללה מהפכה בתעשיית השיווק. למרות שהתחום של פרסום במדיה נראה כמו עולם חדש, האמת היא שהתחום מבוסס על רוב העקרונות המוכרים למשווקים, ודורש גם ידע שיווקי בסיסי וגם ידע טכני.

שתי הדיסציפלינות משמשות ליצירת קשר עם קבוצות שונות של צרכנים. פרסום בגישה הקלסית היא שיטה מצוינת להגיע לבסיס צרכנים רחב, בעוד שלמדיה דיגיטלית יש את היכולת להגיע לקהלים מאוד ספציפיים. נקודת מפתח שחשוב להבין היא שבהתאם לקהל היעד, ערוצים מסוימים יעילים יותר מאחרים.

סוגי שיווק דיגיטלי שחשוב להכיר

עכשיו בואו נדבר קצת על המגמות העדכניות של שיווק דיגיטלי שיציבו את בית העסק שלכם לפני המתחרים. כמה מהסוגים הפופולריים ביותר הם:

  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
  • תשלום לפי קליק (PPC).
  • שיווק ברשתות החברתיות.
  • תוכן שיווקי.
  • שיווק בדואר האלקטרוני.
  • שיווק במובייל.
  • שיווק שותפים.

לא כל ארגון צריך להקפיד על שימוש בכל שיטות השיווק האלה, אבל חשוב שבעלי עסקים יכירו את הערוצים הזמינים של פרסום במדיה, כדי לפתח תוכנית שיווק דיגיטלית מותאמת אישית שתסייע להם להגיע למטרות היעד של הגעה על קהל לקוחות חדש גדול ככל האפשר, ולתקשר ביעילות עם הלקוחות הקיימים.

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או קידום אתרים

מטרת קידום אתרים היא להוביל עסקים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, ובכך להגדיל את התנועה לאתר העסק. כדי להשיג מטרה זו, משווקי SEO חוקרים מילים וביטויים שצרכנים משתמשים בהם לחיפוש מידע באינטרנט, ומשתמשים במונחים אלה בתכנים שלהם.

קידום אתרים מקיף אלמנטים רבים, החל ממילים בדפי האינטרנט של בית העסק, דרך האופן שבו אתרים אחרים מקשרים אל האתר באינטרנט, ועד האופן שבו האתר בנוי.

תשלום לפי קליק

מונח זה מתייחס לשיטות פרסום במדיה בתשלום ולתוצאות מקודמות בגוגל. זוהי שיטה קצרת טווח של שיווק דיגיטלי, כלומר, ברגע שהתשלום נעצר, המודעה כבר אינה קיימת. זוהי שיטה נוספת להגדלת תעבורת החיפוש לאתרים.

תשלום לקליק יכול להתייחס לפרסומות בחלק העליון של תוצאות החיפוש בגוגל ובצידי הדף, למודעות שגולשים רואים כשהם גולשים באינטרנט, למודעות לפני סרטוני יוטיוב, ולמודעות באפליקציות לנייד.

אנשים אוהבים סרטוני וידיאו

רוב האנשים יודעים שטרנד השיווק במובייל צובר תאוצה כבר כמה שנים. והיום, עם תוכניות ניידים מהירות, הזרמת וידיאו בסמארטפונים ובטאבלטים קלה מאי פעם.

אנשים אוהבים לצפות בסרטונים; כך זכתה TikTok לפופולריות גבוהה כל כך. אין ספק שהפקת וידיאו תהיה אחת ממגמות השיווק הדיגיטלי החשובות ביותר בשנת 2022, ואם אתם עדיין אינכם מייצרים סרטונים, כדאי שתחשבו להרחיב את הגישה הדיגיטלית שלכם.

אנשים אוהבים ידוענים וסומכים על המלצותיהם

כשזה מגיע לקידום מוצרים או חיזוק הכרת המותג, שיווק במדיה החברתית באמצעות משפיענים הוא כבר מזמן שיטת הבחירה המובילה. שיטה זו התחילה לפני כמה שנים, והגיעה לשיאה בסביבות סוף 2021.

כוכבי על רבים באינסטגרם משפיעים ומעצבים את דעת הקהל ומובילים לביסוס האמון במותגים. כשזה מגיע לתמיכה של משפיענים, אנשים נוטים לסמוך על הידוענים שהם מתחברים עליהם, ועל המלצותיהם.

לבעלי עסקים שמעוניינים להתעמק בתחום שיווק במדיה החברתית, מומלץ ליצור קשר עם המשפיען שהם מעוניינים לעבוד איתו, ולבחור אותו לפי בחינת התגובות שהוא מקבל מהקהל שלו, ולא רק לפי כמות העוקבים שלו.

תוכן שיווקי

שיווק באמצעות תוכן כולל סיפורים ושיתוף מידע להגברת המודעות למותג. המטרה היא לגרום לקורא לבצע פעולה לקראת הפיכתו ללקוח, כגון בקשת מידע נוסף, הרשמה לרשימת דוא"ל או ביצוע רכישה. תכנים כוללים כל סוג של פרסום במדיה, כמו:

  • מאמרים באתר
  • מדריכים מקוונים
  • וידיאו דיגיטלי
  • פודקאסטים על נושאים אקטואליים
  • פוסטים ברשתות החברתיות
  • ועוד מגוון שיטות לפרסום תכנים שיווקיים.

המטרה העיקרית של תכנים שיווקיים היא לספק ערך לצרכן, ולא רק לפרסם את המותג או לנסות לבצע מכירה. התהליך עוסק בבניית מערכת יחסים אמיתית שמבוססת על סמכות ואמון בין בעלי עסקים לבין הלקוחות שלהם, שעשויה להוביל למכירות רבות לאורך זמן, ולא רק לביצוע עסקאות בודדות.

חיפוש קולי: טרנד שכדאי לתת עליו שוב את הדעת

אנשים רבים זוכרים, עוד בשנת 2019, שמומחי שיווק טענו שחיפוש קולי יהיה הדבר הגדול הבא. אבל התחום הזה לא ממש המריא לפי התחזיות. ועדיין, ההמלצה לבעלי עסקים היא לשקול מחדש את תוכנית השיווק שלהם השנה, ולהוסיף אופטימיזציה לחיפוש קולי.

מכיוון שגוגל עדיין משתמשת במידע טקסטואלי כדי לספק תוצאות עבור פניות מדוברות, אופטימיזציה לחיפוש קולי אינה שונה.

שימוש בנתוני גולשים: בלי פאניקה

גולשים משאירים כמות עצומה של נתונים באינטרנט, מה שמאפשר לבעלי עסקים לבצע התאמה אישית ממוקדת, במיוחד עם שיווק במדיה. לא ניתן להתעלם מטקטיקה שיווקית זו תוך כדי דיון על פיתוחי שיווק דיגיטלי.

צרכנים מעוניינים לקבל את המידע המדויק שהם מחפשים, בדיוק בזמן הנכון, מה שאומר שבעלי עסקים צריכים להתאים את המסר השיווקי הדיגיטלי שלהם ולהעביר אותו באופן הנכון. החדשות הטובות הן שממש קל להשתמש בהודעות שניתנות להתאמה אישית. אפשר לפרסם מודעות גוגל, לבחור את הנישה המתאימה של שיווק במדיה, או לשלוח ניוזלטרים בדואר האלקטרוני, ולהשתמש באינספור פלטפורמות שיווק שמאפשרות התאמה אישית אוטומטית.

עם שיווק במדיה החברתית, חשוב להקפיד לפלח את נתוני המשתמשים תוך כדי פיתוח תוכנית שיווק ממוקדת. באמצעות מערכות מתוחכמות, ניתן לבנות מספר חלונות קופצים של מנויים, ולהפריד צרכנים לקטגוריות, על סמך גילאים, תחומי עניין, נתונים דמוגרפיים, ופילוחים נוספים אחרים שישפיעו על תוצאות קמפיין הפרסום.

וזה עוד לא הכול, שימו לב:

מומלץ לא להתמקד רק בקהל מסוים וממוקד כשמפתחים אמצעי שיווק במדיה החברתית או בכל ערוץ אחר, אלא לקחת בחשבון את הסוגים השונים של לקוחות שעשויים להתעניין במוצרים ובשירותים שלכם, ולבנות עשרות מודעות שמתמקדות בהעדפות שונות של קהלים שונים.

מצד שני, חשוב להקפיד על זהירות במהלך כתיבת הודעות מותאמות אישית לקהל יעד, ולא לשדר מסרים שנשמעים אישיים מדי. אנשים מעוניינים לקבל מסרים רלוונטיים להם, אבל הם עלולים להיבהל אם תחשפו כמה אתם יודעים עליהם.

המשווק

השאירו פרטים

וביחד ניצור אסטרטגיה שיווקית מדויקת לעסק שלכם