סודות הסושיאל שהמתחרים לא רוצים שתדעו
ראשי » סודות הסושיאל
אנחנו מאוד שמחים שעשיתם צעד קטן אך חשוב כדי למנף את העסק שלכם, וכהוקרת תודה על זה שהשקעתם מזמנכם, בשבילכם ובשבילנו, רצינו לחלוק איתכם כמה סודות גדולים וחשובים בקשר לעולם הסושיאל )הרשתות החברתיות(, שיתנו לכם כלים למנף את העמוד שלכם ולהגיע לקהל לקוחות חדש, שבסופו של יום יגרום לכם להכניס יותר כסף לעסק! אז בואו נתחיל לחשוף קצת ממה שהמתחרים שלכם לא רוצים שתדעו
פוסט, סטורי, רילז ומה שביניהם.
אז ככה -לפני שאנחנו מעלים תוכן לאינסטגרם חשוב לדעת טיפ או שתיים שיתנו לכם יתרון מול שאר המתחרים בשוק. יש הבדל מהותי בין לעלות תוכן בפוסט, סטורי או רילז, כאשר לכל אחד מהם יש מטרה שונה ביחס אליכם – בעלי העסק והדף. אז בואו נצלול טיפה לעומק וננפץ על הדרך כמה מיתוסים.אינסטגרם השתנתה מאוד בשנים האחרונות ואדון צוקרברג( מנכ"ל של פייסבוק ואינסטגרם) אוהב לשגע אותנו כל פעם בטרנדים חדשים ורעיונות שיעשו לנו את החיים מאתגרים. למה? מסיבה מאוד פשוטה -שהפלטפורמה משתנה ביחס למה שאנשים רוצים לראות וגם ביחס למתחרים של אינסטגרם בשוק כמו טיקטוק. בגלל השינויים האלה הרבה אנשים חושבים שמה שהתאים לפלטפורמה לפני 3-4 שנים עדיין מתאים היום, ולמעשה זה רק מזיק מאשר מועיל – אז בואו נתחיל.
15 דוגמאות לטכנולוגיות דיגיטליות ואפשרויות מדיה לקמפיינים שיווקיים היום
פוסט – המטרה של פוסט היא לייצר נראות בפלטפורמה ממש כמו חלון ראווה של עסק, ופנים החנות עצמה. בפוסטים רצוי להשקיע מאוד בנראות, בשפה הוויזואלית וכמובן התוכן. אפשר בעזרת תכנון מראש ליצר קיר מרשים מאוד שייתן ללקוחות שלכם הרגשה של מקצועיות, ויסקרן אותם להכיר אתכם ולהתרשם עוד ממה שיש לכם להציע.
סטורי – פעם היה נהוג להשתמש בסטורי ככלי לחשיפה לעסק. היום הדבר השתנה ובמקומו יש את הרילז. איך זה משפיע עלינו בפועל? כמות הסטורי והתוכן שלו צריכה להיות שונה ממה שהיה בעבר. הסטורי כיום משמש בעיקר ככלי ליצירת קשר ישיר ואינטימי עם העוקבים שלנו – בו אנחנו מעלים חומר אותנטי שמראה את העסק בצורתו הטבעית. דרך הסטורי רצוי ואף חובה ליצור אינטראקציה עם הלקוחות שלנו – לערב אותם במה שקורה אצלנו בעסק. לדוגמא – לשאול שאלות, לייצר סקרים, להוסיף לינקים לדברים רלוונטיים ובעצם כל מה שבא לנו לתקשר עם הלקוחות שלנו בצורה ישירה. בלי סטורי טוב ובצורה שוטפת העסק שלנו נראה כמו גוף בלי נשמה ( הקיר יראה מעניין ויצור סקרנות אבל זה לא מספיק כדי להפוך אותם לעוקבים או לגרום להם להמשיך להיות עוקבים שלנו).
פוסט | סטורי | רילז
רילז – אפשרות חדשה זו נוצרה בעיקר בגלל המתחרים הגדולים של אינסטגרם – טיקטוק.
ברילז אנחנו יוצרים סרטון קצר ובו אנחנו מכניסים תוכן שערוך מבחינת אפקטים או מוזיקה מושכת – בעצם סוג של "קצרים". הרילז כיום משמש ככלי הגדול ביותר לחשיפה לאנשים שלא מכירים אותנו, וזה קורה כאשר הם גוללים בפיד והאלגוריתם של אינסטגרם יעלה אותנו לפניהם.
בגלל שהכלי הזה מיועד בעיקר לחשיפה זה אומר שצורת יצירת התוכן צריכה להיות שונה מסטורי – כי מי שיראה אותנו בפעם הראשונה אולי לא בהכרח רוצה לראות את הרילז שלנו, לכן צריך לדעת איך למשוך אותו בכמה שניות הראשונות (מה שנקרא Hook).
אז לסיכום:
פוסט – זה הנראות שלנו, כמו החנות עצמה ובה כל הפרטים החשובים.
סטורי – זה הנשמה של העסק, התקשורת שלנו עם הלקוחות והיחס אליהם.
רילז – זה כמו מחלקת השיווק של העסק ובעיקר המטרה שלו לפנות לאנשים חדשים (וכמובן לייצר תוכן שיהיה מעניין למי שכבר עוקב אחרינו).
מכירים את המשפט המפורסם של נדל"ן "מיקום, מיקום, מיקום"? ברשתות החברתיות זה הכול סביב תזמון, תזמון, תזמון !
מתי מעלים, כמה מעלים, והאם יש דבר כזה יותר מידי? אז דבר ראשון כן! בואו ונסביר. כיום לאחר שהפלטפורמה השתנתה כמו שאמרנו כבר ) תודה צוקרברג( הדגש באינסטגרם הוא כבר ממזמן לא על כמות, אלא על איכות. אז בואו ניקח סיכה ונתחיל לפוצץ כמה מיתוסים:
צריך להעלות פוסט כל יום!
אחרת זה יראה כאילו החשבון לא פעיל! טעות נוראה ונפוצה, וזה מכמה סיבות. להעלות פוסט כל יום זה נחמד ונעים אבל זה בדרך כלל אומר להתפשר על הרמה של התוכן ולנסות כל יום להמציא את עצמך מחדש. כשזה קורה אנחנו נאבד לאט לאט עוקבים בטענה מאוד פשוטה שאנחנו "חופרים", משעממים או ממחזרים תוכן – בקיצור זה פשוט לא זה. למעשה רצוי ,כיום, להעלות בין 2-4 פוסטים בשבוע. כאשר חשוב מאוד לשים דגש על איכות ולא כמות!!
הרבה סטורים מגבירים חשיפה!
אחרת זה יראה כאילו החשבון לא פעיל! טעות נוראה ונפוצה, וזה מכמה סיבות. להעלות פוסט כל יום זה נחמד ונעים אבל זה בדרך כלל אומר להתפשר על הרמה של התוכן ולנסות כל יום להמציא את עצמך מחדש. כשזה קורה אנחנו נאבד לאט לאט עוקבים בטענה מאוד פשוטה שאנחנו "חופרים", משעממים או ממחזרים תוכן – בקיצור זה פשוט לא זה. למעשה רצוי ,כיום, להעלות בין 2-4 פוסטים בשבוע. כאשר חשוב מאוד לשים דגש על איכות ולא כמות!!
הרבה סטורים מגבירים חשיפה!
אז למעשה כמו שכבר אמרנו הסטורי כיום הוא לא כלי לחשיפה כמו פעם, ולכן אין עניין להעלות מלא מלא סטורים כי מבחינה סטטיסטית אחרי הסטורי השישי אנשים כבר מתעייפים מלראות ופשוט מדלגים קדימה. חשוב לציין שכמובן סטורי כל יום זה חובה ורצוי שהסטורי יגרום לאינטראקציה עם העוקבים ( כמו רגשות, תגובות, הודעות או שיתוף וכו'), וככה האלגוריתם של אינסטגרם יזהה שאנחנו פעילים ויציע את הסטורי שלנו בעדיפות ראשונה לעומת משתמשים אחרים.
השעה הכי טובה לפרסם היא שעת ה"שיא" שכולם ברשתות.
גם זו טעות נפוצה, שעת השיא היא באמת השעה שכולם נמצאים מול המסך אבל היא בעצם גם השעה שממנה והילך מתחילים להפסיק לצפות ברשתות החברתיות. תחשבו על זה כמו גל (פרבולה לחנונים בנינו) אנחנו לא רוצים לתפוס את כולם בשיא כי אז תשומת הלב שלהם מתחרה על מלא תוכן וגם מהסיבה שעכשיו חלק מהמשתמשים מפסיקים לצפות (הגל מתחיל לדעוך) . הכי טוב זה בעצם לפרסם משהו כמו חצי שעה לפני השיא (חצי שעה לפני שאינסטגרם מציע לנו לפרסם) – שכששיא הגל יבוא התוכן שלנו כבר יהיה עם תגובות, צפיות ומוכן לעיניים של כולם.
אלגוריתם זה לא מילה גסה
אז על מה כולם מדברים שהם אומרים האלגוריתם של פייסבוק והאלגוריתם של אינסטגרם? למעשה האלגוריתם זה המח מאחורי הפלטפורמה שמחשב את הנתונים ובהתאם לזה מחזיר תוצאות כלשהן. לדוגמא לאיזה סוג משתמשים לחשוף אותנו, באיזה סדר עדיפות בסטורי אנחנו נופיע ועוד מלא סודות גדולים שנשמח לפרט עליהם בארבע עיניים. מה מאוד חשוב לדעת לגבי האלגוריתם של אינסטגרם – כמה סודות מקצוע:
בחיים לא לקנות עוקבים!
הרבה אנשים חושבים שכאשר נקנה עוקבים והדף שלנו יהיה עם האות K ליד מספר העוקבים זה יראה כמה אנחנו מוצלחים! אז למעשה זה אחד הדברים הכי נוראים שאפשר לעשות לחשבון – למה אתם שואלים? כי אינסטגרם יודע לזהות שהעוקבים לא נעשו בצורה אורגנית (טבעית) ולכן הוא מטיל כמו מין סנקציות סודיות על החשבון, אחת מהן היא שהחשיפה תהיה הכי פחותה שאפשר במטרה לא לגרום לכם לגדול ולהגיע לקהל חדש!
אותו הדבר גם ביחס ללייקים ותגובות.
גם את זה האלגוריתם של אינסטגרם מזהה ובתגובה לכך מבין שהחשבון הוא לא באמת משתמש בעל תוכן או אותנטיות אלא משתמש שמחפש קיצורי דרך במקום עבודה קשה.
רמת החשיפה והגדילה תלויה בהתנהגות של הצופים.
כשאנשים צופים בפוסטים שלנו- איך הם מתנהגים? הכוונה להתנהגות הדיגיטלית שלהם, כמובן ,ולא מה שהם עושים בזמן הצפייה. האם הם מתעכבים לקרוא את מה שכתבנו בתיאור? האם אם גוללים בין תמונות בקרוסלה? כמה זמן הם נשארו לצפות בסרטון שלנו? כל אלה הם נתונים מאוד חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת כי הם משפיעים ישירות על רמת הגדילה והחשיפה שלנו ( אם אתם רוצים טיפים כדי לדעת איך להגיע לתוצאות הטובות ביותר בנושאים האלה בשביל זה אנחנו כאן).
אז אלה היו קצת מהסודות של אינסטגרם על קצה הכפית, כמובן שיש הרבה מאוד נושאים שאפשר לדבר עליהם שעות, אבל המסקנה היא בסופו של דבר – שעם דף שמנוהל נכון ברשתות החברתיות אפשר להגיע לקהל עצום מאוד של לקוחות, העוקבים שלנו הם לא רק מספרים הם אנשים והם בעצם הצרכנים שלנו – בעזרתם אפשר להגיע לחשיפה עצומה ואפשרויות אדירות להרוויח כסף ולהגדיל את העסק שלנו לא רק מהפרסום עצמו, אלא אפילו מעצם היותנו דף פעיל עם עוקבים שמשפיע על דעת קהל – אבל זה נושא בפני עצמו שנשמח לפרט עליו, כמובן, בארבע עיניים.